Американські вчені запропонували обмежити обіг цукру за аналогією до алкоголю чи тютюну

Американські біологи пропонують прирівняти цукор і підсолоджувачі на основі суміші фруктози і глюкози до алкоголю і тютюну, оскільки зловживання солодким викликає більшість зі списку хронічних хвороб і синдромів, які асоціюються з алкоголізмом.

Роберт Люстіг, Лаура Шмідт і Клер Бріндіс з університету штату Каліфорнія в Сан-Франциско (США) виклали свою стратегію по управлінню оборотом цукру і інших солодких речовин в оглядовій статті у журналі Nature.

Автори статті стверджують, що постійне переїдання солодкого викликає ті ж негативні наслідки, що і зловживання спиртними напоями. Як доказ своєї точки зору вони порівнюють цукор і алкоголь за чотирма критеріями, які раніше застосовувалися під час описання шкоди алкоголю.

За словами біологів, цукор і алкоголь не були доступні у таких кількостях, які ми можемо отримувати зараз. Через це у людини немає захисних механізмів, що оберігають організм від негативних наслідків їх вживання. Як стверджують учені, безліч наукових робіт вказують на негативні наслідки зловживання цукром. Серед них Люстіг і його колеги називають діабет, гіпертензію, зменшення чутливості до інсуліну і ожиріння печінки.

Крім того, цукор схожим чином діє на центри винагороди у мозку, стимулюючи людину на поїдання нової порції солодкої їжі. Додатково до цього, цукор і його аналоги частково пригнічують утворення гормонів насичення - греліну і лептіну. Нестача цих сигнальних молекул вважається причиною систематичного переїдання.

Як стверджують біологи, переїдання стало серйозною медичною проблемою для більшості країн світу. Так, уряд Сполучених Штатів витрачає до 75% ресурсів системи охорони здоров’я на боротьбу з метаболічним синдромом і іншими наслідками переїдання солодкого.

Люстіг, Шмідт і Бріндіс пропонують ввести таку ж схему акцизів і обмежень, яка застосовується для обмеження обігу тютюну і алкоголю. На їхню думку, в першу чергу, слід викреслити цукор і глюкозу зі списку безпечних харчових добавок, що перешкодить виробникам харчових продуктів додавати їх у свої вироби в необмеженій кількості.

Особливе місце у цій системі займе спеціальний податок, яким обкладатимуться усі товари, що містять цукрові добавки. До їхнього переліку потраплять шипучі напої, нектари, шоколадне молоко і підсолоджені рослинні пластівці. За розрахунками учених, ціни на такі товари необхідно збільшити удвічі, аби значно зменшити вживання цукру.

У якості радикальніших заходів учені пропонують ввести обмеження або заборону на продаж прохолодних напоїв дітям до 17 років і обмежити кількість ресторанів швидкого харчування у районах з низьким середнім доходом населення. Крім того, уряди промислово розвинених держав можуть налаштувати програми субсидування продажу або покупки продуктів з низьким вмістом цукру.

"Галас довкола цього питання може призвести до тектонічних зрушень у системі охорони здоров’я. Аналогічні проблеми - заборона куріння у публічних місцях і подушки безпеки у машинах - викликали запеклі суперечки і були прийняті суспільством і політиками. Настав час звернути нашу увагу на цукор", - наголошують автори статті.

Нагадаємо, у жовтні минулого року Всесвітня організація охорони здоров’я повідомила, що в світі почалася епідемія ожиріння.

Влада Ірану заявила у вівторок, що вчені цієї країни поставили дві партії ядерного палива, виробленого в Ісламській Республіці, на Тегеранський експериментальний реактор, повідомляє агентство Рейтер з посиланням на місцеві ЗМІ.Читати далі...
Товариська гра з молодіжною командою "Антальяспору" закінчилася розгромною перемогою українців.Читати далі...
Австралія визнана країною з найкращою якістю життя і отримала найвищий показник за індексом кращого життя, що розраховується Організацією економічного співробітництва та розвитку.Читати далі...
У МНС обіцяють українцям грози, шквали та град.Читати далі...
ОБСЄ виступає за активізацію співпраці з Росією у сфері вивезення боєприпасів на складах у Колбасні, а також утилізації тих, в яких завершився термін придатності.Читати далі...

Додати коментар